Välkommen till Scooty.se!

Kundservice

Här har vi samlat de vanligaste frågorna. Hittar du inte informationen du behöver är du välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret eller skicka ett e-post direkt till info@scooty.se.

 
 
 

Leveranser

Hämta ut paketet - När ditt paket har anlänt till ombudet skickas ett sms (alternativt e-post) med information om vart ditt paket finns att hämta. Tänk på att ha ett giltigt ID-kort med dig till ombudet.

Fraktleverantörer - Vi använder Posten (PostNord) samt Schenker för leveranser inom Sverige. Alla beställningar under 2kg skickas med Posten. Väger paketet mer än 2kg eller är skrymmande skickas det med Schenker.

Leveranstider - Om alla artiklar på en beställning finns i vårt lager är leveranstiden inom Sverige normalt 1-3 arbetsdagar. Se även kategorin "Beställningsvara".

 
 
 

Beställningsvara

Lagerstatus - Lagerstatus visas för alla artiklar på listsidan, produktsidan samt i kassan. Om en vara inte finns i lager visas den beräknade leveranstiden.

Beställningsvara - Om artikeln inte finns i lager visas den beräknade leveranstiden för artikeln att åter komma in i lager. Observera att leveranstiden är beräknad och inte en exakt leveranstid.

Påverkan på en beställning - Om en artikel som inte finns i lager läggs på en beställning parkeras beställningen till dess att varan åter finns i lager. Om du önskar delleverans rekommenderas att du delar upp artiklarna på två olika beställningar.

Lagervara - Om en artikel finns tillgänglig i lager visas texten: Finns i Lager.

Leveransförsening - Ofta klarar vi leverera snabbare än angivet men det kan även ta några dagar längre. I vissa fall kan artikeln vara slut hos leverantör vilket leder till ohållbart lång leveranstid. I dessa fall kan du välja om beställningen ska ligga kvar eller avbeställas (se avbeställning).

 
 
 

Betalning

Betalningsalternativ - Vi erbjuder säkra och enkla betalningar via Klarna, PayPal och Postförskott (Betalning hos ombudet).

Klarna - Klarna är nordens populäraste betalningsleverantör och är förvalt i kassan. Med Klarna kan du välja att betala ditt köp via faktura, delbetalning, kort eller direktbetalning.

PayPal - Enkel och säker betalning med ditt befintliga PayPal konto eller med kort (Visa, Mastercard). PayPal är världens största betalningsleverantör på internet.

Postförskott - Betalning sker hos ombudet i samband med att paketet hämtas ut. En avgift på 65kr tillkommer på beställningen.

 
 
 

Retur & Återbetalning

Returnera - Du har full returrätt inom 14 dagar från att varan mottagits. Varan måste vara helt opåverkad för att returen ska godkännas. Kontakta oss för retursedel och vidare instruktioner.

Avbeställning - Du har alltid rätt att avbeställa en order fram till att vi skickat ditt paket. Efter att det skickats gäller villkoren för retur. Meddela oss via kontaktformuläret eller via epost för att avbeställa.

Återbetalning - Återbetalning sker automatiskt via PayPal till ditt konto. Om du betalat med postförskott görs återbetalningen till ditt bankkonto som fylls i på retursedeln.

Outlösta Paket - Ej utlösta paket debiteras med 250kr inklusive moms för att täcka våra kostnader.

 
 
 

Produkter

Trim & Styling - Att köra en trimmad moped på allmän väg är olagligt. Tänk på att en moped kan vara strypt från den effekt den utvecklades till att ha från fabrik. Även saker som ändrad belysningen kan göra fordonet olaglig på allmän väg.

Priser - Alla priser i webbkatalogen anges inklusive moms om inget annat anges.

 

Produkter - Vissa av våra produkter kan medför att ditt fordon blir olagligt att använda på allmän väg. Man är som förare själv ansvarig för att fordonet uppfyller alla lagar och regler.

 

 
 
 

Kontakt & Support

Hur kontaktar jag er - Använd kontaktformuläret eller skicka ett e-post direkt till info(a)scooty.se. Om vi är online kan man även chatta med hos via rutan längst ned i högra hörnet (visas endast när vi är online).

Mekhjälp - Vi svarar inte på trimfrågor och har begränsad möjlighet att agera mekhjälp till saker som indirekt har med en produkt vi sålt att göra.

Telefonkontakt - Som många e-handelsföretag har vi valt och tagit bort telefonkontakt. På det sättet kan vi använda tiden mer effektivt och hålla låga priser. Om situationen kräver det kan vi så klart ringa upp dig.

 
 
 

Sekretess

Kunduppgifter - Vi lämnar aldrig kunduppgifter till tredje part om vi inte är tvingade enligt lag.

Cookies - Sidan använder cookies. Cookies är en fil som sparas på din dator för att förbättra upplevelsen på sidan.

Kreditkortsnummer - Ingen kreditkortsinformation kommer oss till känna vid köp. All information hanteras av våra betalningsleverantörer.

 

 
 
 

Övrigt

Åldergräns - Vi ingår inga avtal med personer under 18 år. Be om målsmans tillstånd att handla om du är under 18 år.